De la Lia Olguța Vasilescu: ”S-a semnat contractul pentru drumul expres in regim de autostrada Craiova – Pitești, primele doua tronsoane, pana la Slatina. Tronsonul 1 va traversa localitățile Ghercesti, Pielesti și Robanesti, cu plecare din Craiova, va avea o lungime de 17,7 km, va avea doua pasaje și șapte poduri, va costa 76 milioane de euro fără TVA și va fi executat de firma Tirrena Scavi SpA, din Italia. Al doilea tronson va tranzita localitățile Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare, va avea o lungime de 40 km, va avea 10 poduri inclusiv peste raul Olt și 5 pasaje, va costa 217 milioane euro fără TVA și va fi executat de Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL- Consitrans SRL, din România. Deși procedurile au demarat imediat după instalarea guvernului câștigător al alegerilor parlamentare, procedurile de licitatie și contestațiile la instanța au durat doi ani. Pentru celelalte doua loturi, de la Slatina la Pitești, licitația urmează a fi reluată luna aceasta, după ce instanța a respins procedura. Aceeași speța, aceeași lege, doua instante au dat soluții diferite. Așa e in România… Sa ne bucurăm, totuși, pentru ca azi a fost un moment istoric: primul pas concret pentru dezvoltarea unei regiuni a României a fost făcut.”

De reținut: de la decizie la contract, banii existând, au trecut doi ani. Iar per Slatina Pitești odiseea continuă! Iar ăsta este caz fericit! Și noi vrem să avem infrastructuri, da? O să avem la Sfântu Așteaptă! Pentru că semnarea contractului e doar începutul altor prosteli, nu începerea lucrărilor. Mai durează vreo doi-trei ani până încep să scurme cu adevărat pământul. Asta dacă nu se schimbă puterea, și odată cu ea, viziunea despre lume și viață. Tot carul cu boi, săracul, e soluția…