Vad ca lumea a vorbit mult azi de un proaspat absolvent de liceu, Selly, fie laudandu-l, pentru modul in care se adapteaza dinamicii economice de azi, fie aratandu-l cu degetul, pentru modul in care cade in aceleasi clisee neoliberiale obositoare. Nu stiu exact ce a zis pustiul, dar – din ce am inteles – mesajul lui era ca educatia nu e in pas cu vremurile. In fine, dincolo de ce a zis baiatul, mi se par foarte interesante reactiile care s-au polarizat in jurul subiectului.
Cumva, in ambele tabere, exista acelasi consens, anume ca educatia romaneasca rateaza o dimensiune esentiala a prezentului. Pe de o parte, sistemul de educatie e condamnat pe motiv ca nu e suficient de adaptat la realitatile economiei contemporane. Altfel spus, educatia refuza sa se inscrie in logica necrutatoare a pietei, a cererii si a ofertei (ca si cum scopul educatiei ar fi sa creeze forta de munca eficienta si obedienta). Pe de alta parte, educatia romaneasca e acuzata pe motiv ca e ancorata intr-o viziune depasita (elitista, formalista si conservatoare), care nu isi asuma o viziune „critica” (adica „radicala”, „anti-hegemonica”, centrata pe suspiciune si emancipare), in ton cu vremurile noastre vigilente si revolutionare.
In mod paradoxal, ambele tabere au dat dreptate pustiului: toti au fost de acord ca educatia romaneasca nu e in pas cu vremurile. Se pare ca marile minti gandesc la fel.

de Daniel Nica

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.