Chinezii de la Huawei şi americanii de la IBM şi Ford sunt cei mai doriţi angajatori din România, iar criteriul cel mai important pentru români în cazul unei decizii de angajare îl reprezintă salariul şi beneficiile extra-salariale, relevă studiul Randstad Employer Branding 2019, dat publicităţii vineri.

Conform sursei citate, în funcţie de industrii, cei mai dezirabili angajatori sunt: ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producţie industrială), OMV (petrol şi gaze), Orange (telecomunicaţii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) şi Huawei (IT).

La nivel general, în topul celor mai doriţi angajatori din România, compania Huawei se situează pe primul loc, IBM – pe locul 2, iar Ford încheie podiumul.

Cele mai importante elemente atunci când vine vorba despre decizia de angajare sunt salariul şi beneficiile atrăgătoare (pentru 70% dintre români), în timp ce atmosfera de lucru plăcută se află pe primul loc în cazul a 57% dintre aceştia. Urmează siguranţa locului de muncă – cu 54% dintre sufragii, evoluţia în carieră (50%), respectiv echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (44%).

Principalele motive pentru care angajaţii români părăsesc un loc de muncă sunt: pachetul de compensaţii prea mic (57%), oportunităţi de carieră limitate (45%), lipsa recunoaşterii/a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (24%) şi lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

În ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor în funcţie de profilul generaţiei de care aparţin, 33% dintre cei din generaţia Z (cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani) îşi doresc de la angajatorul lor training de calitate. De asemenea, 46% dintre reprezentanţii generaţiei X (35 – 54 de ani) erau nemulţumiţi cel mai mult de lipsa echilibrului „work-life”, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) de lipsa oportunităţilor de carieră, iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) de lipsa sănătăţii financiare.

Potrivit studiului, în momentul când caută un loc de muncă, românii apelează la relaţii sau recomandări personale, agenţii de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei şi târguri de joburi.

Jumătate dintre candidaţi (50%) spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială, în timp ce 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulţumiţi la locul de muncă, iar 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra şanselor lor de a angaja talente.

Totodată, aproape două treimi (62%) dintre angajaţi caută informaţii despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora.

În România, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat în perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internaţionale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care constă în derularea unor interviuri online. La cercetare au participat 4.205 de respondenţi cu vârste cuprinsă între 18 şi 64 ani şi au fost evaluaţi 75 cei mai mari angajatori din România cunoscuţi de cel puţin 10% din populaţie.

Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad a fost fondat în anul 1960 şi are sediul în Diemen, Olanda, fiind listat la NYSE Euronext Amsterdam, unde sunt tranzacţionate şi opţiuni pentru acţiuni ale companiei.

La sfârşitul anului 2017, compania avea 38.331 de angajaţi corporativi şi 4.858 de sucursale şi birouri Inhouse în 39 de ţări din întreaga lume, generând venituri de 23,3 miliarde de euro. AGERPRES/