Un angajator român din patru precizează că în companie aproximativ trei sferturi dintre angajaţi sunt cu adevărat implicaţi în realizarea sarcinilor de serviciu şi peste jumătate dintre manageri apreciază că salariaţii sunt mai puţin responsabili şi pregătiţi faţă de acum cinci ani, reiese din datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs, publicat miercuri.

Potrivit sursei citate, doi din zece (21%) angajatori ar reţine cel mult jumătate dintre angajaţi, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% şi 75% dintre angajaţi, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajaţii lor actuali sunt cu adevărat eficienţi şi au rezultate satisfăcătoare.

De asemenea, unul din patru angajatori consideră că în companie sunt cu adevărat implicaţi în realizarea sarcinilor de serviciu aproximativ trei sferturi dintre angajaţi. Cea mai mare parte dintre respondenţi (37%) cred că procentul angajaţilor implicaţi variază între 50% şi 75% din total. În acelaşi timp, doi din zece angajatori consideră că nivelul este şi mai scăzut – între un sfert şi cel mult jumătate dintre angajaţii actuali ai firmei, în timp ce 16% apreciază că cel mult un sfert dintre angajaţi sunt cu adevărat implicaţi.

Conform analizei BestJobs, peste jumătate dintre angajatori apreciază că angajaţii sunt mai puţin responsabili şi pregătiţi faţă de acum cinci ani, astfel încât calitatea muncii depuse de aceştia a scăzut. Totodată, trei din zece angajatori consideră că situaţia a rămas la fel şi doar 13% afirmă că angajaţii sunt mai responsabili şi mai bine pregătiţi ca în urmă cu cinci ani.

Majoritatea angajatorilor (64,5%) consideră că cea mai redusă productivitate la locul de muncă o au angajaţii din generaţia Z (născuţi între anii 1996 şi 2012), aceştia fiind urmaţi de cei din generaţia X (1965-1980), conform răspunsurilor oferite de doi din zece respondenţi.

Angajaţii din generaţia Millennials (1981-1995) stau cel mai bine la acest capitol, doar 16% dintre angajatori considerând că productivitatea acestora este sub aşteptări.

La capitolul comunicare, angajaţii din generaţia Z primesc cel mai slab punctaj din partea a 45% dintre angajatori, în timp reprezentanţii din generaţia X primesc circa 42% dintre voturile managerilor, iar 12,9% dintre respondenţi îi depunctează cel mai mult pe angajaţii din generaţia Millennials.

În ceea ce priveşte rezistenţa la presiune şi stres, cel mai rău stau angajaţii din generaţia Z, în viziunea a 67,8% dintre respondenţi. Aceştia sunt urmaţi de cei din generaţia Millennials – cu un procent de 17,7%, respectiv din generaţia X – cu 14,5%.

Mai mult de jumătate dintre angajatori (51%) susţin că oferă feedback angajaţilor de care sunt nemulţumiţi doar uneori, de exemplu atunci când greşelile sunt foarte mari, iar 8% admit că nu fac acest lucru niciodată. La polul opus, patru din zece respondenţi afirmă că angajaţilor le este atrasă atenţia de fiecare dată când greşesc, astfel încât situaţiile să nu se mai repete, iar angajaţii să aibă oportunitatea să evolueze.

Când sunt nemulţumiţi de calitatea muncii angajaţilor, pe lângă feedback, angajatorii mai oferă training pentru îmbunătăţirea abilităţilor profesionale (46% dintre respondenţi), ori îi mută pe cei mai puţin performanţi pe alte poziţii în cadrul companiei (16%). De asemenea, 14,5% aleg să aplice sancţiuni, circa 13% spun că le reduc volumul de muncă sau din responsabilităţi, iar 9,7% decid să îi dea afară pe cei de care sunt nemulţumiţi.

AGERPRES