Poate ca ai vazut in jurul tau aparand o serie de articole, explainere video, fotografii si diferite alte tipuri de continut in care ti se explica motivele pentru care sa apelezi la serviciile unei companii de online reputation management. Poate ca de multe ori te-ai gandit sa apelezi la un astfel de ajutor pentru a-ti crea o imagine pozitiva in mediul online,  dar niciodata nu ai stiut ce se intampla cu adevarat in cadrul acestor servicii. Si, poate ca te-ai intrebat daca aceasta ramura este similara cu serviciile PR, dar are specificul sau. 

 

Despre campaniile de managementul reputatiei online si campaniile PR 

 

Dar intre cele doua activitati exista numeroase diferente desi in aparenta par sa imparta destul de multe atributii. Serviciile ORM in comparatie cu cele de PR se desfasoara mai in liniste intrucat printre atributiile unui specialist ORM nu intra contactul direct cu televiziuni, posturi de radio si agentii de publicitate prin care sa stabileasca directia in care se va indrepta reputatia persoanei vizate. In schimb, ORM se concentreaza asupra construirii imaginii clientului in mediul online astfel incat utilizatorii care intra in contact cu marca sau brand-ul respectiv sa aiba reactii pozitive. 

Pentru a putea cunoaste mai exact ce inseamna ORM este necesar sa prezentam modul in care se desfasoara o astfel de campanie. Desi este similar cu ceea ce face un PR, online reputation management se ocupa mai mult de partea tehnica a lucrurilor. O campanie pentru managementul reputatiei online include aspecte precum: cercetarea campaniilor in derulare privind reputatia online si analiza riscurilor, SEO si marketing, stergerea continutului irelevant si negativ, PR tehnic, dezvoltarea proprietatilor web controlabile (site-uri, blog-uri, social media), crearea de continut si management, publicatii programate, re-targeting, promotii etc. 

Pe de alta parte, o campanie PR se concentreaza asupra analizarii opiniei publice in scopul de a crea reactii cat mai oneste in ceea ce priveste brand-ul respectiv. O campanie de PR lucreaza la construirea imaginii companiei, dar poate sa se limiteze numai la reactiile mediului exterior nu si la cele ale angajatilor. Se ocupa de campanii promotionale, branding, relatii media, campanii social media, comunicate de presa, care ar putea sa creeze o perceptie mai buna asupra brand-ului sau a persoanei pentru care urmeaza sa se puna in aplicare strategiile necesare. 

 

Cui se adreseaza serviciile ORM? 

 

In momentul in care doresti sa apelezi la astfel de servicii trebuie sa tii cont de faptul ca nu trebuie sa fii in topul celor mai bogati oameni pentru a putea sa le accesezi. Managementul reputatiei online este un serviciu care se adreseaza tuturor si poate sa fie un ajutor de nadejde in orice situatie. Indiferent daca este vorba despre un magazin online care doreste sa isi construiasca o imagine puternica inca de la inceput de drum, o persoana publica care doreste sa fie mai aproape de oameni prin intermediul platformelor din lumea virtuala sau despre un brand care a pornit-o cu stangul in ceea ce priveste interactionarea cu publicul, serviciile de online reputation management pot sa fie de mare ajutor. 

Chiar daca se pune un accent deosebit pe latura mai tehnica a aspectelor necesare de indeplinit pentru o prezenta online impecabila, acest lucru este necesar pentru a elimina toate aspectele negative care ar putea sa pateze imaginea unei afaceri sau a unei persoane. 

Scris  si publicat pentru iXpr.ro