Obsesia autostrăzilor a venit la pachet cu furtul banilor europeni destinați construcției lor. Pesediștii sunt vinovații de serviciu. Chiar nu am aflat, după vreo două decenii de lucru cu fonduri europene, că UE nu-ți dă niciun ban până când nu se termină proiectul? Adică întâi îl faci cu banii tăi, după care UE îți dă undeva între 80% și 90% din costul aprobat de birocrații de la Bruxelles. Care este mai mic decât costul real, fie și pentru faptul că nu cuprinde și costurile finanțării. Nu are nimeni un miliard de euro în șifonier, să construiască autostrada, după care să aștepte pomana europeană.

Poate v-a scăpat amănuntul, dar fondurile europene nu sunt pentru săraci, ci doar pentru bogați, pentru cei care au bani/acces ieftin la bani. De asta tot spun că banii ăia nu sunt motor pentru dezvoltare, și nici pentru creșterea coeziunii.

O acțiune de PR, care se transformă într-un soi de ”revolta de un sfert de oră” ar fi un bun prilej pentru a discuta serios problema autostrăzilor. Care nu sunt un scop în sine. Cu bani mai puțini am putea repara ce avem, drumuri și căi ferate, am putea elimina locurile înguste, cum sunt pe Câmpina-Brașov, sau nenorocitul ăla de Balș, am putea reechipa CFR Călători și Marfă. Dar noi nu vrem să gândim. Vrem doar gălăgie și MuiePSD.

de Constantin Gheorghe