După luptele din URSS, din primele luni de război, devenise evident că motorul de pe Iar 80 își atinsese limitele. Cum nu exista o alternativă românească la motorul de serie, cei de la Brașov s-au îndreptat către germani, respectiv modelul BMW 801, care echipa Fw 190. Obișnuitele probleme ale industriei germane, respectiv incapacitatea de a produce în masă echipamentele cerute de nevoile de război, au făcut ca nici măcar un motor să nu fie disponibil pentru ”aliații” români. Așa că s-a apelat la alt tip, Junkers Jumo 211, montat pe un Iar 81, cel pe care îl vedeți în fotografie, pregătit de probe la sol. Din păcate proiectul a fost abandonat, cauza fiind vibrațiile foarte mari, care ar fi impus modificări structurale ample.

de Constantin Gheorghe

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.