Nu sunt un adept al vânătorii contemporane de „rasisme”, multe imaginare, nu mă omor după corectitudinea politică şi cred că politica identitară (identity politics) a făcut mai mult rău decât bine.

Însă nu am cum să nu văd că, în spatele retoricii anti-taximetrişti, se ascunde un rasism soft, dar tare enervant. După ce s-a mai estompat dispreţul pseudo-estetic faţă de manele, care au devenit tot mai cool, îmbrăţişate auto-parodic, a venit rândul taximetristului să funcţioneze ca un semnficant încifrat al figurii rome. Iar „ţiganul” e – se ştie – „necivilizat” şi „necivilizabil” (ah, marota cu civilizaţia!). Oare pe cine au, cu adevărat în minte, cei care îi fac pe taximetrişti „nespălaţi”, „hoţi”, „scuipători de seminţe” şi „manelişti” (adică cei care trăiesc maneaua cu toată fiinţa, nu cei care o ascultă „auto-parodic”)?

P.S. Nu neg, desigur, că există şi oameni pentru care UBER e o optiune raţională. Doar mă uit cum funcţionează un discurs mainstream, pentru care eventualele argumente nu sunt decât o raţionalizare.

de Daniel Nica