Cât costa în 1865 un kilometru de cale ferată?  Calea ferată București-Giurgiu, este cea dintâi construtia realizată din inițiativa statului român, pe teritoriul țării de atunci existând căi ferate date în funcțiune înainte de 1869, din provincii românești care nu se aflau atunci în granițele României. În 1865 domnitorul Alexandru Ioan Cuza îl împuternicește pe Nicolae Kretzulescu, ministrul internelor, agriculturii și lucrarilor  publice, să încheie o convenție pentru concesionarea caii ferate București –Giurgiu cu englezii John Barkley și John Staniforth. Potrivit documentului prețul unui kilometru de de cale ferată era 196 500 de franci francezi (leul fiind egal cu francul francez). Rațiunea aceste construcții constă în utilitatea unei linii feroviare care să lege Bucureștiul de Giurgiu, port unde circulau vapoare care aduceau mărfuri și materiale, necesare inclusiv acestei construcții.

de Filimon Alexandru

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.